A BestCollegesOnline.com weboldal nemrégiben létrehozott egy gyönyörűen áttekinthető összesítést arról, hogy a Transzcendentális Meditáció rendszeres gyakorlása milyen előnyöket kínál a diákok számára.

Az előnyöket tíz fő pontba sorolták be, illetve ezeket a csoportokat további alcsoportokra osztották. Érdemes megjegyeznünk azt is, hogy az összeállításban kizárólag olyan előnyös aspektusait jelölték meg a TM módszerének, melyeket tudományos kutatásokkal igazoltak.

1. Az intelligencia általános növekedése

Azon diákok között, akik napi két alkalommal, rendszeresen gyakorolták a Transzcendentális Meditációt, a vizsgálatok kimutatták, hogy egy sor pozitív változás indult el az agyukban és idegrendszerükben. Mérésekkel igazolták, hogy drámai mértékben megnőtt a kreatív gondolkodás és a gyakorlati intelligencia szintje, de az IQ is hasonlóan növekvő tendenciát mutatott a korábbi, nem meditáló időszakuk alatt mért eredményekhez képest.

2. A vizsgadrukk ismeretlenné vált

Vizsgált tanulók már három hónap rendszeres TM gyakorlás után arról számoltak be, hogy a vizsgák és számonkérések miatti korábbi feszültségeik, és az emiatt rájuk nehezedő nyomás megszűnt. Nőtt a koncentrációs képességük, nagyobb fokú éberségről számoltak be és általában sokkal jobban ellenálltak a stressz fizikai hatásainak a vizsgák ideje alatt.

3. Javuló tanulmányi eredmények

A diákokat a három hónapos vizsgálat során arra kérték, hogy napjában kétszer, 15-20 percen keresztül meditáljanak. A három hónapos időszak végén a diákok tanulmányi eredményei javuló tendenciát mutattak. A tanulmányi teljesítmény átlagban lényegesen jobb, kb. 41%-al nőtt; ezt a számot matematika és angol teszteken végzett, pontozásos rendszer alapján számították ki. Valamint eredményeiket összemérték nem meditáló csoportokéval, ahol elenyésző, mindössze 14%-os javulást tapasztaltak.

4. Az ADHD szindrómás diákok eredményei javultak

Az ADHD egy olyan tünetegyüttes, mely a figyelemhiánnyal, hiperaktivitással és lobbanékonysággal vagy ezek kombinációjával áll összefüggésben. A három hónapos vizsgálati ciklus végén a Transzcendentális Meditációt gyakorló diákok átlagban 50%-os mértékű stresszcsökkenésről számoltak be, illetve a ADHD szindrómával élő gyerekek tünetei is drámai mértékben enyhültek. A kutatók azt is megállapították, hogy kedvezőbb volt az agyi aktivitás mértéke, az agyi feldolgozás eredményei és a nyelvhelyesség is kedvező irányba változott.

5. Komolyabb mértékű agyintegritás, jobb szellemi teljesítmény

Az agyi ideghálózat vizsgálata során arra is fény derült, hogy azok az idegrostok, melyek az érzelmek és a viselkedés szabályozásának területeihez kötődnek a TM hatására aktívabban kezdtek el működni. Ezen változások következtében világossá vált, hogy mindez jobb kognitív és szellemi teljesítményt eredményez.

6. Jelentősen csökkent mértékűvé váltak a meglévő addikciók

A vizsgálatok megkezdésekor több diák is használt serkentőszereket, melyeknek használata a Transzcendentális Meditáció gyakorlása révén nagy mértékben visszaesett. Megszűntek a kábítószer-problémák és az antiszociális magatartásformák a meditálók körében. Az eredmények tükrében a Transzcendentális Meditáció hatékonyabbnak mutatkozik, mint a hagyományos drogprevenciós és oktatási módszerek, melyeket a drog és egyéb kábító hatású szerek fogyasztásának visszaszorítása érdekében alkalmaznak.

7. Kevesebb hiányzás, jobb iskolai magatartás

Egy vizsgálatban részvevő 45 afro-amerikai diák eredményei alapján a Transzcendentális Meditációt gyakorló csoportban az iskolai hiányzások száma lecsökkent, a viselkedés szélsőségesen negatív megnyilvánulásai pedig visszaszorultak ebben a társaságban.

8. Boldogabb, magabiztosabb diákok

A University of Michigan kutatói 6. osztályosokat kért fel tanulmányához (60 főt). Az egyik csoport napi rendszerességgel végzett Transzcendentális Meditációt négy hónapon keresztül. A kutatók arról számoltak be, hogy ezek a meditáló diákok magasabb pontszámokat kaptak az affektivitás (indulatosság, emóció), önbecsülés és az érzelmi kompetencia tekintetében, mint a program elkezdése előtt, valamint nem meditáló társaikkal összehasonlítva is.

9. A szív-és érrendszeri betegségek kisebb kockázata

A Transzcendentális Meditáció rendszeres gyakorlása segít csökkenteni a vérnyomást, a szorongást és a depressziót. Utóbbi eredményt főiskolai hallgatókkal végzett vizsgálat igazolja. 298 főiskolást választottak ki véletlenszerűen, akiket a magas vérnyomás kockázati tényezői tekintetében vizsgáltak meg. Három hónap elteltével (és rendszeres TM gyakorlást követően) azok hallgatók, akik korábban a magas vérnyomás tekintetében veszélyeztetettnek bizonyultak, jelentős javulást mutattak. A vizsgálat vezetői a kimutatások alapján a további éveikre vonatkoztatva kb. 52%-al kisebb esélyt látnak, hogy magas vérnyomás vagy szív és érrendszeri betegségek alakuljanak ki náluk.

10. Csökkent a depresszió és a szorongás

Végezetül említsük meg a Charles Drew University tanulmányát, melyben arról számoltak be, hogy a Transzcendentális Meditáció gyakorlása szignifikánsan csökkenti a depressziós tüneteket (átlagosan 48%-al alacsonyabb eredményeket mutattak ki, mint a kontroll csoportban). Ez a jelentős eredmény a krónikus szorongással küzdők állapotára is vonatkozik.

Összességében tehát a Transzcendentális Meditáció gyakorlása csupa jót hoz az életünkbe. A technika által kínált előnyöket kortól függetlenül bárki élvezheti, akár kisiskolásokról, akár egyetemi hallgatókról legyen szó.


Cikk forrása: https://www.tminfo.hu