A projekt 2018-ben kezdődött, egy TM-gyakorló osztályfőnök szerette volna, hogy az újonnan induló osztálya részt vehessen a Kreatív Csend programban, és élvezze a meditáció jótékony hatásait.

Kilencedikes osztályfőnökként nagyon fontosnak tartom a Kreatív Csend program bevezetését az iskolánkban, az osztályomban. Egy kilencedikes diák életében sok változás történik – új iskola, új osztálytársak, új tanárok, sok iskolai követelmény, új város, esetleg kollégium – melyeket többen nem tudnak elfogadni, beilleszkedni, emiatt nagyon sokan lemorzsolódnak, iskola-, szakma elhagyókká válnak. Másoknak a tanulmányi eredményeik romlanak számos befolyásoló tényező hatására – családi háttér, kortársakkal, pedagógusokkal való konfliktusok stb. miatt. Ebben az életkorban a tanulóknak kevés az önmagába vetett hite, könnyen feladják a harcot, ha sok kudarc éri őket, jellemző a figyelmük szétszórtsága, kortársak befolyásolása.

A Kreatív Csend program során a tanteremben megteremtődnek azok az ideális állapotok, melyek során a tanulók „leteszik” az addig „cipelt” terheiket és a lehető legjobbat hozhatják ki magukból. Sokkal jobban tudnak figyelni és koncentrálni az adott órán, ezáltal javulnak a tanulmányi eredményeik, és iskolába is szívesebben járnak. Nő a kreativitásuk, önbecsülésük javul. Csapatépítő jellegű, közösségformáló, a társak egymásba vetett hite és bizalma erősödik, így a közösség összetartóbbá válik.

Szögi Beáta

osztályfőnök

Először néhány tanár tanulta meg a Transzcendentális Meditáció technikát a 2017-2018-es tanév végén, majd 2018 szeptemberében az iskola vezetése is elvégezte a tanfolyamot.

2018 november végén – december elején történt a diákok oktatása, 27 tanuló vett részt a TM tanfolyamon. Az osztályfőnök szakdolgozatot ír a programról.

Fényképek: